V okviru teh dejavnosti smo veliko eksperimentirali, preizkušali, ugotavljali, iskali rešitve in si tako bistrili možgane.V eni izmed skupin so izvajali eksperimente s čebulo in vodo iz različnih krajev. V drugi skupini so izvajali različne eksperimente z vodo, soljo, zemljo… Pri teh dejavnostih jim je pomagala tudi mamica, ki poučuje kemijo na gimnaziji. Izvajali so tudi različne likovne dejavnosti in kot posebnost slikanje na svilo z eksperimentiranjem s soljo. Velik poudarek so dali tudi varčevanju z vodo in si izdelali načrt za izdelavo vodka. Le-tega so tudi izdelali in ga namestili v umivalnico.
Skupina 2-4-letnih otrok je ob dnevu brez multimedije - 20. januarju ob pomoči škratove poti izvajala določene naloge, kaj lahko vse počnemo v naravi, mesto, da bi gledali telelevizijo ali se igrali na računalniku. Tudi 2-3-letni otroci so se z različnimi dejavnostmi spoznavali oziroma se učili sortiranja odpadkov.
V nekaterih skupinah so že posejali prva semena zelišč in dišavnic. Skrbno spremljajo kaljenje in rast. Veliko idej imajo, kako bodo uporabili sadike. Med drugim bi jih nekateri radi poklonili mamicam ob materinskem dnevu ali babicam ob njihovem srečanju v vrtcu.
Še bi lahko naštevali, kaj je nastajalo vse v okviru vsebin ekovrtca. Del dejavnosti je bil predstavljen tudi na prvem srečanju študijske skupine. Ekovsebine se smiselno povezujejo z drugimi dejavnostmi in projekti (FIT gibanje, Zdravje v vrtcu….). Pomembno je, da otroke vključujemo v vse faze od načrtovanja, izvajanja in tudi evalvacije (kaj smo se naučili, kako smo se počutili, kaj bi lahko še izdelali…..), kajti le-tako bo njihovo učenje smiselno in bodo v njem tudi aktivni udeleženci.
Marija Pušenjak, ravnateljica,
Vrtec Ljutomer