V zimskem času so otroci posadili vsak svoj fižol v lonček in spremljali rast, spremembe trinajst tednov. Opažene spremembe so z besedo in risbo tedensko beležili v dnevnik Ekokotiček za moj fižolček.
Cilji:
- spoznati osnovne pogoje za razvoj in rast rastlin,
- spodbujanje k opazovanju in skrbi za rastline na daljši čas,
- spremljati in spoznavati v svetu narave zakonitosti življenja,
- z ozaveščanjem in znanjem pridobivati odnos do narave in planeta Zemlja
Metode:
Uporabljali smo naslednje metode:
- metoda pogovora: otroci so sodelovali vsakodnevno v pogovoru o posajenih semenih fižola;
- metoda opazovanja: otroci so opazovali rast in analizirali spremembe;
- metoda primerjanja in ugotavljanja: otroci so primerjali fižol; število, velikost listov, barvo, steblo, cvetove, strok, ovenele liste, zelen, zrel strok, velikost fižolov v stroku;
- metoda opisovanja: otroci pri opazovanju in beleženju izrazijo svoja občutja, spoznanja. S tem želijo seznaniti še druge in nam hkrati dajejo izziv, da jim pomagamo poimenovati nova doživetja in spoznanja v naravi;
- metoda risanja: otroci so opaženo - videno beležili z risbo v dnevnik, tedensko ob četrtkih.
Otroci so pridobili :
- zaupanje vase;
- občutek dobrega početja;
- veščine naravoslovnega izražanja in mišljenja;
- komunikacijske spretnosti;
- občutek za skrb in nego rastlin.
Pri projektu so otroci prevzeli določene odgovornosti, kar otrokom pomaga pri osamosvajanju in sodelovanju z drugimi. Projekt je otrokom ponudil nove izzive: spoznavanje informacijsko-komunikacijske tehnologije (fotoaparat, kamero, splet …).
Ugotovitve:
- ne vzklijejo vsa semena,
- vsak fižol se razvija in raste drugače,
- vse rastline ne zrastejo enako visoko,
- različne vrste fižola se razvijajo in rastejo različno,
- preveč toplote in močno sonce škoduje rastlinam,
- pri zalivanju moramo biti pazljivi (količina vode),
- v strokih so zrasla bolj drobna semena, kot smo jih posadili.
Projekt bomo ponovili v pomladnem času, ko bomo fižol posadili na našem vrtu in opažanja spet 13 tednov beležili v dnevnik. Semena bomo ponudili otrokom, da jih bodo nesli domov in doma na vrtu, gredici z družinami posadili fižol. Tako bodo otroci in starši prinašali informacije o spremembah rasti fižola v vrtec in jih prav tako beležili v Ekoopazovalni dnevnik. Projekt ima vzgojno-učno vrednost, ker vključuje otroke, starše, vzgojitelje in od vseh sodelujočih zahteva doslednost, v ospredje pa postavlja otroka.
Vzgojno-učni tim,
Vrtec Murska Sobota, enota Romano Pušča
Glavni meni
Ekoportal
Program dela
FACEBOOK
KONFERENCE
EKOKOTIČEK ZA MOJ FIŽOLČEK
V Vrtcu Murska Sobota, enota Romano Pušča, smo vključeni v projekt Moje drevo in Ekokotiček za moj fižolček.
POROČILO EKOŠOL