Učenci od 1. do 5. razreda so v učilnicah izdelovali predmete iz odpadne embalaže (žabice, čebelice, marionete, glasbila, ptičke, minione …) Prvošolci so si na Špančevi kmetiji ogledali še izdelovanje jogurta, trniča in sira; tretješolci so preverjali in širili znanje o človeškem telesu.
Na predmetni stopnji so potekale različne delavnice v šoli in izven nje: skupina učencev je urejala šolsko okolico, telovadnico in igrišče; druga pa posodobila stensko podobo naših hodnikov (očistili so okvirje in stare slike nadomestili z novimi). V čebelarski delavnici so spoznali čebelarske pripomočke, različne vrste medu, sestavili nakladni panj ter posadili lipo. Na temo likovnega in literarnega natečaja Velika planina in gorski tek so v likovni delavnici izdelovali planšarje iz koruznih storžev, ki jih bodo podelili najboljšim tekačem evropskega prvenstva v gorskih tekih in plakate z napisi imen držav udeleženk. Mladi literati pa so na to temo ustvarjali v Ekoresortu, in sicer so spoznavali slovstveno dediščino Velike planine v obliki povedk. Opravili pa so tudi zanimiv intervju z Gregorjem Mlakarjem, kmetom in pastirjem ter gorskim tekačem. Nato pa so sami pisali različne spise, zgodbe in pesmi na to temo. Ga. Sabina Grošelj je udeležence zeliščarske delavnice seznanila z zelišči na šolskem vrtičku, iz določenih so v kuhinji pripravili razne namaze; v okviru Šolskega sadja in zelenjave so se pogovarjali o zdravem prehranjevanju; izdelovali plakate, naredili razstavo ter se pripravljali na predstavitev za starše. Učenci, ki jih zanima ekoenergija, so z mentorji odšli na ogled hidroelektrarne Calcit, nato pa v računalniški učilnici izvedli poskuse in meritve s sončno celico. V glasbeni delavnici so posodobili ekohimno, fotoreporterji in novinarji sospremljali delo in o njem pisali.
V času eko dneva je potekala tudi delavnica Shema šolskega sadja in zelenjave. Sodelovalo je 20 učencev, pogovarjali pa so se o zdravem prehranjevanju; izdelovali plakate, naredili sadno -zelenjavno razstavo ter se pripravljali na predstavitev za starše, ki so jo izvedli popoldne z učenci obeh 6. razredov.
Vodja dneva je bila ekokoordinatorica šole ga. Brigita Ozimek Kumek, ki je imela največ dela z organizacijo tega dne. V intervjuju je med drugim povedala, da smo ekošola že od leta 2009, da moramo biti kot ekošola okoljsko odgovorni, da moramo spodbujati učinkovito rabo naravnih virov, vzgajati in izobraževati za zdrav življenjski način življenja … in vsako leto znova z dejavnostmi potrditi, da ohranimo zeleno zastavo kot najvišje priznanje programa ekošole.
In zakaj so se učenci udeležili določenih delavnic :
- Zaradi veselja do petja, soustvarjanja, zabave;
- zaradi veselja do dela na prostem;
- radi jedo zelenjavo in sadje;
- radi ustvarjajo iz starih stvari nove;
- se družijo s prijatelji;
- uživajo v fotografiranju, ko lovijo posebne trenutke v objektiv;
- radi opazujejo in se pogovarjajo z ljudmi;
- so ustvarjalni pri izdelavi plakatov;
- naučijo se nekaj novega, npr. poimenovati zelenjavo po špansko;
- veseli so, da je bil dan drugačen.
Dan je bil za vse udeležence poučen in zanimiv in bi ga ohranili tudi v prihodnje.
Učenci novinarske delavnice in vsi sodelujoči