Odgovorno s hrano

Voda kot življenjska vrednota na OŠ Roje

Dodano: 2011-01-11 18:07:05
Špela pri izdelovanju okvirčkov za oznake
Ni potrebno veliko, da bi poskrbeli za vode, ki nas obkrožajo.

 Če človek resnično ljubi naravo, lahko povsod najde lepoto. Vincent van Gogh

     Kot ekošola tudi letos na OŠ Roje sodelujemo pri različnih programih, ki jih predstavlja projekt Ekošola, saj se zavedamo, da je temelj odgovornega odnosa do okolja izobraževanje, ki ni le posredovanje in pridobivanje znanja, ampak dejavno spreminjanje kulture obnašanja in ravnanja. Eden izmed projektov je »Voda kot življenjska vrednota«, v okviru katerega se lotevamo konkretnih tem in akcij, ki prispevajo k prepoznanju in oblikovanju eko vrednot in kjer lahko učenci tudi aktivno sodelujejo.

      Naučili smo se, da je voda življenjskega pomena za vsa živa bitja. Omogoča funkcioniranje živega organizma in je hkrati življenjski prostor za številne živali in rastline. Pomembna je tudi za vzdrževanje higiene. Za ta namen ljudje porabimo precej več vode kot za fiziološke potrebe. Največ vode pa se porabi v industriji, prometu, kmetijstvu in drugih gospodarskih panogah, torej za ekonomski namen. Izvedli smo aktivnost, preko katere pri učencih povečamo zavest o pomenu pitne vode. Za umivalnike v razredih in na straniščih smo izdelali oznake, ki opozarjajo na zapiranje vode in varčevanje z vodo. Oznake so sestavljene iz eko materialov (karton, embalaža in časopisni papir). Izdelovali smo jih pri podaljšanem bivanju, računalniškem krožku ter pri likovni vzgoji.

      Prav tako na šoli spremljamo porabo vode in skrbimo za varčevanje z vodo ter si zapisujemo vse posebnosti, ki smo jih opazili. Na koncu leta pa bomo napisali poročilo o tem, koliko vode smo privarčevali. V vsakem razredu smo tudi obesili razpredelnico opazovanj  porabe vode. Imenovali smo tudi vodne detektive (učenci višjih razredov prilagojenega programa), ki skrbijo za dosledno zapiranje pip pri malici in kosilu, opazujejo ter opozarjajo učence na varčnost pri porabi vode ( med umivanjem zob zaprejo pipo, vodo za splakovanje natočijo v lonček,  pri pitju vode natočijo vodo v lonček, pri umivanju embalaže skrbijo za čim manjšo porabo vode, pri umivanju rok porabijo primerno količino vode). V razpredelnico  bomo tedensko vpisovali, kako varčni smo bili z vodo. Otroci se na ta način seznanjajo s pomembnim dejstvom, da v vsakodnevnem življenju porabimo  mnogo več vode, kot jo dejansko potrebujemo.

     Z učenci pa smo  »posvojili« tudi košček zemlje ob Kamniški Bistrici. Zanj bomo skrbeli skozi celo šolsko leto. Organizirali bomo čistilne akcije, ugotavljali katere živalske in rastlinske vrste prevladujejo ob vodi, raziskovali pojavljanje novih živih bitij ter se spraševali kako bi zmanjšali onesnaževanje vode. Vodili bomo tudi dnevnik, v katerega bomo vsa opažanja sproti zapisovali. Posvojeno zemljo bomo obiskovali v določenih terminih. Cilj tega dela projekta je celovit vpogled v ekosistem reke, spoznavanje njenih glavnih onesnaževalcev ter razumevanje pomena vode za živa bitja.

      Program  »Voda kot vir življenja« je šola za življenje. Celostno gradi človeka za prihodnost in mu ponotranji zavest in skrb za okolje, naravo in človeka. Na OŠ Roje se bomo še naprej trudili, da bo tudi naš prispevek  v ohranjanju zdravega in čistega okolja čim večji in tako bomo tudi mi vsi skupaj pomagali našemu planetu Zemlja.

 

Alja Kumar in ekošolarji OŠ Roje

Klara pri izdelovanju okvirčkov za oznake
Julija pri izdelovanju okvirčkov za oznake
PROJEKTI
Eko kviz

Ekokviz za srednje šole

Eko paket

Hrana ni za tjavendan

Raziskovalci biotske raznovrstnosti

Jaz, ti mi za Slovenijo

Znanje o gozdovih


POROČILO EKOŠOL