Odgovorno s hrano

Eko vsebine - POŠ Vrtojba

Dodano: 2011-05-10 09:08:18
Ločeno zbiranje odpadkov v gospodinjstvih

Eko vsebine v četrtem razredu

 

V četrtem razredu se pri različnih predmetih srečujemo s cilji in dejavnostmi vezanimi na ekološke vsebine in trajnostni razvoj. Da bi jih učencem približali na čimbolj zanimiv način s čimbolj aktivnimi oblikami dela smo sklop načrtovali s pomočjo fleksibilnega predmetnika. Povezali smo cilje, dejavnosti in vsebine pri predmetih naravoslovje in tehnika, družba, slovenščina, likovna vzgoja in matematika.

Veliko časa smo posvetili ločenemu zbiranju odpadkov. Spoznali smo pojme zbirni center in ekološki otok ter odpadne snovi ustrezno razvrščali. Na različne načine smo se ukvarjali z odpadno embalažo – katera embalaža spada v kateri zabojnik, kako jo pravilno odvržemo, recikliramo ali pa, kako jo lahko sami ponovno uporabimo. Izdelovali smo letake in plakate, opazovali našo okolico, pisali pismo županu, risali reklamna sporočila, izdelovali kipe iz odpadne embalaže in še kaj bi lahko našteli.

Doma smo tudi ločeno zbirali odpadke in jih en teden tehtali. Tako smo praktično tehtali, računali z merami in pretvarjali merske enote. Po skupinah smo sešteli stehtano maso odpadkov in izdelali preglednico za cel razred. S pomočjo programa Excel smo izdelali tudi grafični prikaz. Ugotovili smo, da je 19 gospodinjstev »pridelalo« največ mešanih komunalnih odpadkov, čez 61 kilogramov. Na drugem mestu  se je s skoraj 18 kg znašel papir, na tretjem embalaža in na zadnjem steklo. Glede na dobljene rezultate so učenci predvidevali, da je komunalnih odpadkov veliko tudi zato, ker še ne ločujemo dovolj dosledno. Od ostalih odpadkov pa so drugo mesto papirja postavili predpostavko, da je papirja več kot ostalega, ker ga ločujemo že dalj časa in je že bolj »prišlo v navado«.

 

Nadja Pahor Bizjak

OŠ Ivana Roba Šempeter pri Gorici, POŠ Vrtojba

PROJEKTI
Eko kviz

Ekokviz za srednje šole

Eko paket

Hrana ni za tjavendan

Raziskovalci biotske raznovrstnosti

Jaz, ti mi za Slovenijo

Znanje o gozdovih


POROČILO EKOŠOL